четвртак, 31. јануар 2013.

Prisrastavane narkomanija


ПРИСРАСТЯВАНЕ НАРКОМАНИЯ

МОТИВИТЕ ЗА НАЧАЛО НА ПОЛЗВАНЕТО НА ПСИХОАКТИВНИ ВЕЩЕСТВА


Наркотиците най-често за първи път се опитват по време на пубертета. Любопитството, желанието да се чувстват узрели, да се почувстват по-различни сред своите приятели ... Това са най-честите мотиви за експериментиране с психоактивни вещества. Интересно е, че често дори деца от семейства, в които родителите са говорили за опасностите от наркотиците, приемат  предложението на приятелите си да опитат нещо. Тийнейджърът не вижда никаква опасност в марихуаната или хапчета, дори и в хероина, тъй като и приятелите му го вземат, и факта че е незаконно придава на всичко това вълнение и лична смелост. Никой не мисли за последствията. Самата мисъл за това, че може да се превърне в наркоман предизвиква снизходителна усмивка. Как така, че аз съм внезапно наркоман?  Аз съм толкова умен, красив, има силен характер, спортувам, а наркоманите са губещи, болни хора ... Не, аз мога да взема понякога, малко, но никога няма да стана зависим - това е психологически механизъм на отбрана в съзнанието на тийнейджърите.




Международна клиника за лечение на пристрастяване "д-р Воробьов" е модерен лечебен център за лечение на зависимост от алкохол и наркотици.